Van de eilandjes naar the big city! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Van de eilandjes naar the big city! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Van de eilandjes naar the big city!

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Leuk al die berichtjes! En inderdaad, vroeger huilend met moeders naar het zwembad en tegenwoordig niet wachten kunnen om het water in te gaan! Wat een mooie wereld is dat toch!

Gelijk 5 duiken geboekt en onze eerste duik bracht ons naar de tempels van de vissen. Onvoorstelbaar mooi en onwijs veel verschillende vissen. Van nemo's tot aan baracuda's en zelfs hier en daar een kleine haai gespot.
De 2e duik op een andere plek viel daardoor ook gelijk tegen. Hier was het koraal alleen onwijs mooi, maar ontbraken de grote vissen en dat intrigeert mij toch wel het meest.

Duik 3 en 4 de volgene dag vielen ook erg tegen. Het duiken zelf gaat er niet minder door worden, maar doe mij af en toe maar een big fish! In onze groep zaten nog 2 gymdocenten. Een stelletje dat hun reis ook al maanden van te voren hadden geboekt, maar 3 maanden voordat ze op reis zouden gaan een eind kwam aan hun relatie. Toch kozen ze om wel samen op reis te gaan. Zo kan het dus ook Rob!;)

De volgende dag hadden we nog 1 duik voor de boeg. Een wrakduik. Een schip dat in de 2e wereldoorlog is neergehaald en is gezonken. Nu hadden we ook een wrakduik in Koh Toa gehad en die viel onwijs tegen. Maar deze was super tof! Heel veel kleine haaien tegen gekomen, maar ook 2 grote en verder weer veel grote baracuda's en nog veel meer! Een aanrader dus!

Van Perhentian Becil (klein) naar Perhentian Besar (groot). Een bootrit van 10 minuutjes. 2 nachten geboekt bij een hotel en vervolgens 2 dagen heerlijk chillen!

Ook kwamen we daar onze Belgische vrienden uit Badong nog tegen. Stom toevallig, maar wel onwijs gezellige avond gehad. De kids wilden nog even Uno spelen en aangezien Rob en ik de spelregels goed geleerd hadden van de Nederlandse fam in Badong legden wij deze ook even uit aan België. De kids, rond 10 en 12 jaar oud, wisten niet wat hun overkwam. Inbreken als je het zelfde nummer en kleur had en niet aan de beurt was en ga zo maar door. Ook de ouders konden het tempo van Rob en mij niet bijhouden wat uiteraard resulteerde in 2x winst voor mij. Verder ben ik helemaal niet fanatiek!
Als dank voor de gezelligheid stonden de ouders er ook nog is op om het eten en drinken te betalen. Wat overigens betekende dat ze 2 biertjes en een hamburger voor mij betaalde en voor Rob, heeft u even? Een hamburger, padthai, nog een bak met rijst en iets met kip en 2 biertjes betaalde. Nogmaals bedankt en sorry voor het eetgewoonte van Rob.

Volgende ochtend vetrokken we vroeg richting Kota Bharu. Een tussenstop voordat we het vliegtuig naar Singapore namen.

Ook in Kota Bharu hebben we een uurtje of 2 rond gelopen, zodat we ook dat plaatsje weer kunnen uittekenen. Zelfs een oorlogmuseum bekeken, wat overigens tegen viel. De volgende ochtend de taxi naar het vliegveld genomen en na een redelijke vlucht veilig in Singapore aan gekomen.

Daar de metro naar Little India genomen, want Rob had daar een hostel gezien. Een vriend van hem had daar eerder gezeten en dat beviel hem erg goed. Het OV in Nederland kan nog veel leren van het systeem in Singapore. Alles sluit aan, alles is schoon, alles komt op tijd, alles ziet er goed uit en alles is zo duidelijk dat zelfs Rob de weg weet!

Na in gecheckt te hebben in ons hostel wilde Rob graag een voetbalwedstrijd gaan bezoeken. Ik had daar weinig zin in dus ging Little India verkennen. Nadat Rob 4 uur later terug kwam vertelde hij mij dat de wedstrijd verplaatst was en hij meer bus/metro heeft gezien dan Voetbal.

Even goed daarna een mooie avond in onze hostel pub gehad. Na een paar biertjes onze dorm opgezocht. Voor de mensen die niet weten wat een dorm is hier een kleine omschrijving: Deze dorm heeft 3 stapelbedden. Het is een mix, dus er liggen vrouwen en mannen door elkaar heen. Wat overigens heel gezellig kan worden mits er niet gesnurkt of gepraat gaat worden. Verder deel je de douches en wc's. De dorm was goed gevuld en tegenover mij lag een een Italiaan. Van 4.00 uur tot 5.00 uur heeft hij een boom gekapt van ik denk wel 10 meter dik. Q, jij bent daar niks bij en sorry voor al mijn gezeur daar voor! Overigens was deze Italiaan niet wakker te krijgen, maar gelukkig draaide hij om 5.00 uur snachts om zodat het weer stil werd.

Nadat Rob een heerlijk eitje had gebakken, want het ontbijt mochten we zelf maken als we ook maar de afwas deden, gingen we Chinatown verkennen. Na veel winkeltjes en tempels gezien te hebben vonden we het mooi geweest en gingen we ons opmaken voor een mooi avondje Singapore, waarover in mijn volgende verslag meer.

Rob zijn laatste paar dagen gaan in en dan ga ik hem uitzwaaien. Hij heeft maandag zijn ticket naar Bangkok al geboekt en ik ga weer een eilandje bezoeken tot 20 augustus, waar ik daarna me reis richting Indonesië verder ga voortzeten, Maar dan zijn jullie alweer heerlijk aan het werk!





  • 09 Augustus 2014 - 12:06

    Robin Brouwer:

    Aantal foto's van deze week staan bij het verslag "op naar Maleisië". Helaas is elke zaterdag toch wel een frustratie momentje met het plaatsten van foto's. De foto's die Rob allemaal maakt zet ik later wel in het goede verslag. Veel plezier met lezen en allen een fijne kermis in w.werf!

  • 09 Augustus 2014 - 12:07

    Gertjan:

    Leuk verhaal weer, prachtige avonturen al mee gemaakt in een nog maar korte tijd. Je duikbrevet was ook binnen gekomen, dus het bewijs ligt hier al.
    Veel plezier maar weer aankomende week, het zal even wennen zijn in je eentje.

  • 12 Augustus 2014 - 08:27

    Zonnebloem:

    Bauert.. Kermis was geweldig ! we hebben de hele avond op jou bonnetje bestelt ! top bedankt nog he...

    Gr Niels

  • 12 Augustus 2014 - 14:27

    Piet D:

    Dat is weer een prachtig verhaal. Je begint er al bedreven in te worden joh!
    Je huis staat trouwens nog steeds fier overeind. Alleen staat het hek er nog om heen.
    Veel plezier verder. tot het volgende verslag

  • 13 Augustus 2014 - 15:38

    Berry:

    Hoi Robin,

    Ik ben zelf net terug van een mooie reis naar Alaska en Canada en kom nu je link tegen in de achterstallige WG's die ik nog moest lezen. Jullie hebben het goed voor mekaar zo. Rob zal nu wel onderweg naar huis zijn. Leuk dat je ons zo op de hoogte houd. Heel veel plezier.

    Groetjes,

    Berry

  • 13 Augustus 2014 - 22:33

    Griet Detavernier:

    Beste Robin en Rob,

    wij zijn ondertussen in Belgie aangekomen. We zijn inmiddels al 3 dagen terug aan het werk. ik lees met veel plezier je reisverslag. ook voor ons is UNO nooit meer saai. Milan en Anna vinden het inbreken super leuk. Het is heerlijk terugblikken op een avontuurlijke reis. Niets vergeleken met jullie avonturen in de jungle bij de waterval... Ik hoop dat Singapore eens een leuke westerse ervaring is na al die rijst en noodles, hé robin :-) Geniet van jullie fantastische ervaring en groeten vanuit BE van ons allen !

  • 14 Augustus 2014 - 09:03

    Teus:

    Hallo Robin en?
    Hoorde van je Moeder die een pak uit de opslagkamer moest zoeken dat Rob nu weer thuis is en waarschijnlijk ook weer aan hetw erk.
    Hoe bevalt het alleen of is er alweer gezelschap.
    Heb net alle foto's bekeken wat een be;levenis ,hoort blauw nog steeds bij jouw of wordt het al tijd een klusje voro plakka's aan et nemen.
    Al veel gezegd maar sta toch nog verwonderd over al dat water waarin jij je bevind.
    Zal tegenvallen als je ooit in Nederland gaat zwemmen/duiken isolatie pak aan met eventuele verwarming denk ik.
    Dat ik zo laat reageer komt de website was in onderhoud kon wel een antwoord geven op ?? had het ook niet gelezen .
    Maar het kon een verslag in word en dan waarschijnlijk later erop zetten.
    Maar goed nu wel gelezen en erg spannend en heel begrijpelijk je uitleg over slapen en ETEN alleen niet is het scherp gekruid of heb jij het op baby voeding niveau?
    Ik kijk uit naar alle vervolg veel plezier en hou je haaks

  • 14 Augustus 2014 - 09:09

    Teus:

    Lees net mijn verslag wat er op jouw verslag staat en zie dat er heel wat foutjes in zitten .
    Maar als ik typ dan is dat zeer klein en ondanks de lensjes zie ik er niet veel van .
    Is het opgeslagen dan zijn de letters groter .
    Was gisteren bij de opticien maar mag pas over 2 weken komen om te kijken of er toch geen leesbril bij moet , dus vorolopig maar veel focussen om wat te kunnen lezen .
    Goed dit was even een excuus voro de fouten .
    Nogmaals veel genoegens ,plezier en kjik weer uit naar het vervolg verslag dat je alleen? moet maken althans de reis.
    Groeten

  • 14 Augustus 2014 - 11:27

    Robin :

    Ik zag inderdaad ook in de wg dat jij er op tijd tussen uit dook Berry maar leuk dat je het leest! En super tof denk Alaska en Canada? Hoor graag de verhalen als ik terug ben.

    De Belgische fam heeft het gevonden. Wat een leuk berichtje en super tof dat jullie nog steeds op die manier in spelen. Volgens mij hebben jullie ook een gave vakantie gehad en vergeten de kinderen dat ook nooit meer. Doende de.groetjes maar van me!

    Haha gelukkig snap ik wat u allemaal zegt Opa. Ik vond het inderdaad al raar dat ik zo lang moest wachten op een reactie!;) haha!
    Zit nu heerlijk weer op eiland. Hoe en wat leest u in het volgende verslag!;)

    Hoor wel wat de schade is Nelis?;) Al captain bij Grind?

    Leuk Piet! Thnx! Als het neer gaat een foto is wel leuk!

    Tot volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 28199

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: