Great ocean road - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Great ocean road - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Great ocean road - Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 November 2014 | Australië, Melbourne

Zaterdag morgen om half 9 was het plan om te vertrekken. Alles was gecontroleerd, schoon gemaakt en nog een keer gecontroleerd. Uiteindelijk reden we om half 10 dan echt weg.

We hadden een aantal stops in gedachte en afhankelijk van weer en tijd keken we waar we gingen overnachten. Dat vraagt uiteraard om problemen.......
De eerste stop was bij Mount Gambier, hoe ik dit uitspreek weet ik nog steeds niet, maar daar gingen wij voor het eerst onze tent opzetten. Nadat we van het "blue lake" mooie foto's hadden gemaakt zochten we een camping. Het zoeken daarvan is geen probleem, maar een tegenvaller was dat het zo duur was. Voor 1 nachtje op een plek zonder stroom betaalde je minimaal 30 dollar. Ag, je bent maar 1x in Australië moet je denken... althans dat hoopt me moeder.

Onze tent opgezet en dat binnen 15 minuten en zonder ruzie. Met andere woorden; ze luisterde goed naar me.

Vlakbij de camping was ook een natuurreservaat. Daar een paar mooie kiekjes van wilde kangaroes gemaakt en op naar onze volgende bestemming en dat zou Portland moeten zijn. Dit alles is nog voor de officiële 'great ocean road'. Onderweg weer veel mooie dingen gezien, waaronder de blowholes in Cape bridgewater. Uiteindelijk onze tent opgezet in Portland waar we een koude nacht tegemoet gingen.

Maandag bereikte we eindelijk de great ocean road. De hele weg lang rij je langs super mooie landschappen. Aan de rechterkant de blauwe zee en aan de linkerkant groene bossen. Onderweg uiteraard gestopt bij de toeristische atracties, waaronder de Arch, bay of islands, london bridge en nadat we onze tent hadden opgezet in Princetown hebben we daarna de sunset gezien bij 'the twelve apostles'. Unieke belevenis is dat zeg.

Volgende dag reden we weer verder en onderweg de 'triplett falls' mee gepakt en de 'hopetoun falls'. De ene waterval nog mooier dan de ander.
Vanaf daar hoopte we in Apollo bay een slaapplek te vinden, maar de minimale prijs voor een kampeerplek zonder stroom was 40 dollar. Op naar het volgende plekje, maar ook in Lorne waren de prijzen zeer hoog. Ook in de 2 volgende plaatsen was niets knaps te vinden en nadat ik al paar keer had voorgesteld om gewoon onze tent ergens in een bos neer te zetten reden we gewoon door. Je ziet wie de baas is. Rond half 10 in de avond kwamen we stom toevallig een camping tegen in Bells beach. "Ongeacht de prijs we doen het zei ik". Helaas zijn we door dit wel een aantal mooie plaatsen voorbij gereden, maar het voordeel was wel dat we ruim op schema lagen nu.

De volgende dag ontbeten in Torquay en op naar Geelong waar onze great ocean road eindigde. Daar hebben we voor 2 dagen de tent neer gezet zodat we in de buurt nog rustig konden kijken. Eindelijk was het dan ook strandweer en zijn we heerlijk op het strand in slaap gevallen.

De volgende morgen heeft Ashley me afgezet op het station en ben ik richting Melbourne gegaan waar het volgende avontuur weer ging beginnen.

In Melbourne was ik van plan om heerlijk te relaxen en lekker om me heen te gaan kijken. Eventueel op zoek naar een mooi baantje, want het geld gaat hier hard. Tot nu toe verschillende sollicitaties gehad, maar achteraf was het niks voor mij. Veel fundraising en als ik zelf ergens een hekel aan heb is het mensen die om geld zeuren voor een goed doel terwijl ze zelf 100 dollar per dag krijgen. Tot dat ik eindelijk een super mooi baantje zag. Sport and healthycoach. Bleek achteraf de bedoeling te zijn dat ik het merk 'herbalife' ging promoten en verkopen. Ik en shakes? Nog maar even niet.

Ondertussen had ik trouwens op de 1e dag dat ik in Melbourne aan kwam een studentenhuis gevonden midden in de stad. Ik moet het appartement delen met 5 duitsers, een aziaat en een Nederlander. Een veel te kleine ruimte voor 8 personen waarvan de gemiddelde leeftijd 19 is. Papa Robin moest dus voor een beetje structuur zorgen wat tot op de dag van vandaag nog steeds niet gelukt is. Het blijven duitsers;)

Ondertussen is Leah ook aangekomen in Melbourne. Zij gaat voor 6 maanden als aupair werken. Dus daar nog even leuk mee gekletst en samen met haar 2 jaar oude oppaskindje nog even Sealife Melbourne in geweest. Ze vond het schitterend! Ja de kleine ook;)

Aankomende vrijdag ga ik richting Sydney om daar verder te kijken. Als het goed is heb ik daar ook een baantje, maar meer daar over in mijn volgende verslag.

Voor diegene die mijn Australische nummer willen kunnen een whatsappie sturen naar +61 498750931 zodat ik ook gelijk jullie nummer heb en zie ik gelijk wie mijn 'boeiende' leven aan het volgen is;)

Groetjes!

  • 18 November 2014 - 09:01

    Je Moeder:

    hehe eindelijk weer een stukje van je al blijf ik wel op de hoogte via whatsapp met je is het wel leuk om een heel verhaal van je te lezen!
    En als je snachts whatsapt om 4.20 tja dan kan je iets terug verwachten al is het fijner om het bij ons overdag te doen{ideetje om de wereldklok te instaleren haha}
    Maar fijn te lezen dat je hele mooie dingen ziet en veel geniet,wij zien de fotos wel als je thuis komt!!
    groetjes en ook aan Leah en tot volgende verhaal of de whatsapp liefs je moeder xx

  • 18 November 2014 - 09:46

    Anja List:

    Hoi Robin,weer een leuk verslag, het was al weer een paar weken geleden maar worden op de hoogte gehouden door je moeder. Nee ik ga je niet whatsappen maar volg je wel!
    Geniet maar lekker en als je geld nodig heb vraag je maar aan je moeder want daar zijn moeders voor. Groetjes fam.List

  • 18 November 2014 - 10:02

    Teus:

    Ja een keiharde wereld v.w.b. geld.
    Leuk verhaal waar ik naar uitgekeken heb en mooioe foto's.
    Als ik het zo lees is buiten de natuur (eigenlijk hier ook wel aanwezig) toch nog niet zo slecht in de Nederlanden .
    Maar je redt je en dat is belangrijk nu nog even een leuke betaalde job en je bent helemaal het mannetje.
    Heb je nu een nieuwe simkaart moeten kopen om alleen in die contreien te gebruiken of is het die je Moeder heeft overgestuurd en werk die telefoon toch nog wel.
    Mooi he dat sea life heb daar twee pps -en van nee genieten vooral als ze die ruiten aan het schoonmaken zijn, in Saoudi Arbabie kunnen ze daar in die wolkenkrabbers ook wat van maar ja dit is al erg ver en duur dus dat zien we dan wel alleen op de lap-top.
    Guus is gered en voor DWOW was het dus rust v.w.b het 1ste dus even wachten om de doelpunten rijke wedstrijden te lezen.
    Veel succes met de job en tot lezens.

  • 18 November 2014 - 17:15

    Gertjan:

    Leuk man, zo'n reisje langs de kust. Ik ben blij dat je het naar je zin heb. En laat je niet op je kop zitten door die Duitsers, Nederlanders mogen ook een keertje winnen! Ja , het is even wennen aan Australische prijzen. Nu moet je weer zuiniger leven.
    Goeie reis verder en ook veel plezier met je baantje.
    Groeten uit het herfstige Holland

  • 26 November 2014 - 08:44

    Berry:

    Hoi Robin,

    Wat een mooie plaatjes van de kust. Wij moeten al weer ruiten krabben. Leuk zo die dieren die je hier niet ziet. Zo sprong er bij ons in Canada ineens een grote zwarte beer op de weg en die bleef zo voor de camper uit lopen. Heb je al een baantje gevonden? Shake's verkopen is toch ook leuk?

    Groetjes,
    Berry

  • 01 December 2014 - 14:51

    Sinterklaas:

    Beste Robin,

    Ik zat op zijn kamer hardop te denken,
    aan wat ik jou dit jaar zou kunnen schenken.
    Plots werd er op mijn deur geklopt door Zwarte Piet,
    die zei: "Robin Sint, die is er dit jaar niet!"

    Hoe kon ik zoiets belangrijks nou niet meer weten?!
    Misschien ben ik het door de ouderdom vergeten.
    Een cadeau laat ik dit jaar dan ook maar achterwege,
    want ik kan me op mijn leeftijd niet helemaal naar de andere kant van de wereld begeven.

    Ik weet niet of je het hier mist, maar veel gebeurt er niet.
    Het hoogtepunt laatst in het nieuws, ging om de kleur van Zwarte Piet.
    De temperaturen zijn erg laag, zoals je de winter hier wel kent.
    Het is maar goed dat jij nu op een warmere plek bent.
    Ik zal je verder niet vervelen met verhalen over Nederland.
    Er is per slot van rekening, niets bijzonders aan de hand.

    Dan nu iets over jou, want Robin beste man,
    van wat jij hebt meegemaakt het afgelopen jaar, daar weet ik wel het één en ander van.

    Beginnend bij het voetballen, dat deed je vorig seizoen nog bij DWOW.
    In de vierde klasse draaiden jullie toen nog aardig mee.
    Helaas raakte je geblesseerd en moest je het seizoen al vroegtijdig afsluiten.
    Een teamgenoot moest jouw positie overnemen, spelend als rechtsbuiten.
    Dit seizoen hebben de jongens van het eerste het een beetje zwaar.
    Wel heb ik het het vertrouwen dat ze nog in de vierde klasse spelen volgend jaar

    Ook als trainer stond je het afgelopen seizoen weer langs de lijn.
    Vanwege de tegenvallende prestaties was dat niet altijd even fijn.
    Na een slechte eerste seizoenshelft, had jij de hoop al verloren voor het seizoen.
    De tweede seizoenshelft speelden jouw jongens beter en werden jullie glansrijk kampioen!

    Daarnaast stond je als docent lichamelijke opvoeding dagelijks les te geven.
    Volgens mij kan jij ook daar wel veel plezier aan beleven.

    Toen het schooljaar ten einde was ging je met Rob op reis.
    Nee, het werd geen stedentrip naar Rome of Parijs.
    Jullie reis ging dacht ik naar Thailand wel te verstaan.
    En dat is een behoorlijk eindje hier vandaan!
    Na ongeveer een maand namen jullie afscheid en zette jij je reis alleen voort,
    nu zit je in Australië als ik het goed heb gehoord.

    Zoals je van tevoren hoopte, maak je ontzettend veel leuke dingen mee.
    Zo hoorde ik dat je regelmatig een duik neemt in de buitenlandse zee!
    Je ziet daarnaast veel van andere culturen en bijzondere dieren.
    Straks zul je de feestdagen ook op een andere manier gaan vieren.

    Soms zit het je tegen, zo stal iemand je telefoon.
    Je hoort het vaker van reizigers, het lijkt haast wel gewoon.
    Je had daarna braaf je schoen gezet en bleef op een nieuwe hopen,
    tot je uiteindelijk inzag dat ik hem niet kon komen brengen, toen besloot je zelf toch maar een nieuwe te kopen.
    Maar bedenk bij elke tegenslag heel goed (ook al klinkt het misschien maf),
    deze mooie ervaring neemt niemand je meer af!

    Beste Robin, ik wil graag afsluiten met aan jou te vragen,
    of je je volgend jaar ook weer netjes zult gedragen.
    Ga ook het resterende half jaar maar lekker van je reis genieten!
    Groetjes van mij en natuurlijk van mijn Pieten

  • 02 December 2014 - 02:46

    Robin Brouwer:

    Super leuk die reacties weer!

    Haha Berry, dat zou ook nog kunnen maar het is toch wat anders geworden. Zal snel mijn volgende verslag typen! En hoe tof is dat een beer!

    En wat een super toffe rijm! Thanks, echt onwijs leuk en mooi om te lezen!

    Me verslag komt er snel aan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 28174

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: