Kindergarten part 2 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Kindergarten part 2 - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Kindergarten part 2

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Oktober 2014 | Indonesië, Gili Air

Alweer 100 dagen van huis.. Times fly!

Na 3 weken keihard werken op een kleuterschool was ik wel weer toe aan een weekje vakantie. Lombok leek voor mij de ultieme bestemming. 2 nachtjes Lombok en 5 nachtjes Gili Air. Hoe vervelend?

De 2e kleuterschool waarop ik terecht kwam was stukken beter. De kinderen waren meer gedisciplineerd en er stond ook een echte juf voor de klas. Ook zij heeft veel baat gehad bij onze Engelse les voor de kids!

Na de vele liedjes die we gezongen hebben, onder andere hits als: If you happy and you know it... en uiteraard Old mc Donald had a farm... probeerde ik ze ook nog een klein beetje Engels te leren en ook mijn tekendocent van vroeger zou trots op me zijn als ik zeg dat ik nu ook binnen de lijntjes kan kleuren. Kortom een geslaagd project voor de kids maar ook zeker voor mij.

De weekenden heb ik me uiteraard weer vermaakt met de 10 meiden. Dit keer gingen we nog meer naar het zuiden van Bali. Padang-padang en Uluwatu gingen we verkennen. Hier surfen alleen de pro's, dus voor mij was het alleen kijken, maar de omgeving was echt schitterend. Ook nog even cultureel gedaan doormiddel van een tempel te bezoeken. De pura luhur Uluwatu oftewel de hoeksteen tempel. Nummer 1 op de lijst van mooiste bezienswaardigheden van Bali, maar zo erg indrukwekkend vond ik het ook weer niet. Af en toe een aapje dat weer een zonnebril probeerde af te pakken van iemand vond ik nog het meest interessant.

Aan al het mooie komt ook een eind zou je zeggen, nou dat eind is voorlopig nog niet in zicht. Nadat ik afscheid genomen had van de groep heb ik de taxi en boot richting Lombok gepakt. Daar ben ik op de scooter gestapt en heb een groot gedeelte van het eiland gezien. Dat links rijden is heel zo gek nog niet. Ik had jullie graag de foto's en video's van mij op de scooter laten zien, maar helaas.... later meer hier over.

Wat een eiland. De stranden, de zee, maar ook het eten is echt heerlijk! Ook weer een aanrader. Bali, maar dan minder toeristisch.

Na 2 dagen Lombok heb ik de boot gepakt naar Gili air. Het is een boottocht van 20 minuten, maar je wordt aan alle kanten beduveld. De 1 heeft voor de tocht soms wel 2x jouw prijs betaalt en de ander is voor bijna niks naar de overkant. Al bij al praten we hier over een verschil van een euro. Het blijft oppassen in zulke landen.

Nu we het toch over oppassen hebben....

In een moment van onoplettendheid, ja ook ik ben wel is afgeleid, was mijn telefoon opeens niet meer op de plek waar ik hem neer gelegd had. Kortom voorlopig onbereik via de telefoon. Nu is dat geen ramp, maar zoals ik eerder zei, ik had nog wel een aantal foto's en video's die ik later graag terug wilde zien. Ook dit is weer een leermoment.

Maar ondanks alles geniet ik hier heerlijk. Morgen staat er een snorkeltourtje op het programma en donderdag ga ik weer heerlijk duiken!

En dan eindelijk zondag vlieg ik naar Australië!




  • 13 Oktober 2014 - 17:59

    Gertjan:

    Jammer van je telefoon maar ja, dat maakt iedereen mee die daar langer verblijft denk ik, ze houden je wel in de gaten tot dat je even niet oplet. Gelukkig maakt de omgeving een heleboel goed en geniet je nog steeds(wat ik niet raar vind), Alvast een goeie vlucht gewenst en ik ben heel benieuwd naar de foto`s.
    Groeten van uit de herfst in Nederland.

  • 13 Oktober 2014 - 18:09

    Martin:

    Weer een mooi verslag Robin! Erg leuk om op de hoogte te blijven van je mooie avontuur.Toch maar een koelkast type Nokia 3310 op de kop tikken! Opa heeft er nog wel één. Groetjes en veel plezier.

  • 13 Oktober 2014 - 19:26

    Piet D:

    Hoi Robin, dan klinkt weer heel goed (behalve je leermomenten dan, dat lijkt dus nog niet zo te lukken. Een ezel.....) Zo.. mooi vooruitzicht dat Australië er aan gaat komen. Veel suc6 daar.
    Spreek je (als je weer een telefoon hebt en je het nr doorgegeven hebt)

  • 13 Oktober 2014 - 22:50

    Teus:

    Hallo,bericht aangaande DWOW niet gehad denk ik maar goed weer ten onder met 3-0 .
    Net Nederlandse leeuwen of tjes met 2 -0 verloren van Ijsland.
    Goed we wachten tot jij weer op de velden aanwezig ben of wordt het nu zwemmen ?
    Je maakt heel wat mee en nu al Engelse les dus Australië wordt geen probleem v.w.b. de taal .
    Al iets van je eventuele scholen gehoord weer kleuterwerk?
    Maar goed ooit zal je toch moeten wennen aan pampers o.i.d.
    Jij gaat in Australië de zomer tegemoet denkl ik anders wordt het moeilijk aan wat kou te wennen hier is het ook nog wel christelijk 16/7 graden maar toch valt het in de avond tegen.
    Lullig van de foon maar ja je moet alles meemaken denken we dan maar , is zeker wel wennen of heb je al weer een ander.
    Geen rijvaardigheid scooter nodig daar of kan het met je rijbewijs en geen helm?
    Robin een fijne vlucht en graag hoor ik je weer snel, groetjes

  • 16 Oktober 2014 - 15:45

    Anja List:

    Hoi Robin,ook fam.List.geniet van jouw verhalen!
    Ontzettend leuk om deze Robin te leren kennen.
    Geniet ervan en veel plezier in Australie.

  • 22 Oktober 2014 - 11:41

    Berry:

    Hoi Robin,

    Australie dat is weer heel wat anders. Heel veel plezie daar en bedankt voor je kaartje vanuit Bali.

    Groetjes,

    Berry

  • 25 Oktober 2014 - 00:01

    Griet Detavernier:

    Dag Robin ! Vandaag heb ik aan je gedacht. Ik lees dat je al veel hebt meegemaakt en dat je zondag naar Australië vliegt. Ongelofelijk dat jij daar zo goed je plan trekt en dat allemaal zo ver van huis. Wij zijn al lang terug aan het werk na malaisie. Heel veel groetjes en dat nemen ze je nooit meer af ! Het ga je goed ! Griet x

  • 25 Oktober 2014 - 09:23

    De Zonnenbloem:

    Dat wordt geen berichtjes lezen vanuit de zonnenbloem. Jammer joh.. Hoe is het daar ouwe pik?

  • 27 Oktober 2014 - 10:54

    Teus:

    Na een voetballoos weekje voor DWOW (geen bekervoetbal) hebben ze n u hun BESTE wedstrijd verloren van nbet seizoen volgens de coach ,ja je moet toch wat zeggen.
    Hij ziet enorme sprongen vooruit alleen:
    Het schot ban Yoran Kluvers, d stift van Joey Noor de kopbal van Remy kluvers en de grote kans van Sylvian Schippers waren de momenten dat er gescoord diende te worden, echter er werden verkeerde keuzes gemaakt? .
    Toch wel goed dat die momenten hem Pauli bij bleven verder staan ze 9 plekken te laag op de ranglijst nu twede van onderen.
    Weet niet hoe ik dit nieuws bij je kan brengen dus hoop ik dat je zo agf en toe nog kijkt naar je laatste
    reisverslag ,dat hoor ik nog wel eens .
    groeten en veel succes dar ver weg.

  • 31 Oktober 2014 - 07:23

    Robin Brouwer:

    Weer super leuk die reacties!

    Leuk Berrie, graag gedaan. Denk uiteraard wel een beetje aan jullie.
    Haha ja Griet, wat een leuk berichtje! Altijd leuk de onverwachte berichtjes!

    Haha het is inderdaad zo wel rustig zonder de whatsapp en de zonnebloem.

    Geen beter voetbalnieuws voor me opa? Iets dat Feyenoord gewoon 3e staat?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 28184

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: