Bye bye Rob, Hello new friends - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Bye bye Rob, Hello new friends - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Bye bye Rob, Hello new friends

Blijf op de hoogte en volg Robin

16 Augustus 2014 | Maleisië, Mersing

"He Rob, wat voor titel zou ik is doen" of "hoe zeg je dat ook alweer" zijn toch wel 2 vragen die ik vaak gesteld heb. En nu op het moment van schrijven zit ik aan het strand te bedenken hoe ik alles het best kan verwoorden.... Alleen.

Maar de laatste paar dagen met Rob hebben we ons wel erg vermaakt. Nadat we in Chinatown waren geweest, gingen we ons klaar maken voor een avondje Singapore. Het was namelijk 'nationale dag' in Singapore. Ze vierden het 49ste levensjaar van Singapore en dat moest natuurlijk groots gevierd worden en wij waren daar gewoon bij.

We werden door de bardame al gewaarschuwd dat het onwijs druk zou gaan worden op de plek waar wij heen wilden. Geen woord van gelogen. Wat een mensen! En dat allemaal bij elkaar om een vuurwerkshow te gaan zien. Rond 19.00 uur ging het eerste pijltje de lucht in en toen barste het los, nee niet het vuurwerk! Maar al die mensen! Alsof ze vliegtuigen met Chinezen los gelaten hadden. Overal camera's, telefoontjes met een selfiestok (iedereen hier heeft zo'n stok waar je je telefoon op vastmaakt) en overal het geluid van "ahh", "wauw" etc. En er was nog maar 1 pijl de lucht in gegaan. Voordat de 2e pijl de lucht in ging moesten we een minuut of 10 wachten en ja inderdaad jullie raden het al, precies hetzelfde! Alle camera's kwamen weer naar boven en echt het stelde niks voor. Dus niet alleen de Chinezen zijn zo gek, gewoon heel Azië heeft daar last van. Pas een uur later barste het dan echt los en inderdaad ik heb toen ook 1 foto gemaakt en misschien wel 2!

De volgende dag stond in teken van de vissen! We gingen naar 'Sentosa'. Dat is een plek waar alles bij elkaar is. Van een super groot aquarium tot aan een universal studio aan toe en uiteraard moest je voor alles dik betalen. Wij wilden grote vissen zien en kozen voor het grootste zee aquarium ter wereld. Groot was die wel, maar spectaculair niet. Naast het aquarium was een groot waterpark. We besloten om daar dan ook maar heen te gaan aangezien we toch in de buurt waren. Zonde dat we als eerst naar het aquarium zijn gegaan, want in het waterpark kon je dus ook het aquarium zien en zelfs dolfijnen! En niet te vergeten de super vette glijbanen!

Na 37 dagen was het dan toch zo ver. Ik ging verder alleen reizen en Rob nam nog 3 dagen Bangkok voordat hij weer terug naar huis vloog. Mijn plan was om nog 1 dag in Singapore te blijven en daarna 8 dagen relaxen op de Tioman eilanden vlakbij Singapore.

En toen begon het 'alleen' reizen, maar zoals ik al eerder zei: " reizen doe je nooit alleen". Dat klopte ook. In de bus naar Mersing, een klein vissersdorpje in Maleisië waar onze boot naar de Tioman eilanden vertrok, kwam ik gelijk al een Nederlands stel tegen die ook naar Tioman gingen. Zij bleek ook in het onderwijs te zitten, alleen dan in het basisonderwijs en dus genoeg stof om over te praten. Na wat paniek in Mersing, de boot vertrok om 14.00 uur en wij kwamen rond 13.50 uur aan, waren we eindelijk op de boot. Het Nederlandse stel ging naar een andere plek op Tioman dan ik en ik was weer alleen. Op de boot had ik ook een stel uit Noorwegen ontmoet. Zij waren ook op doorreis en bleven ook 6 nachten op Tioman. Ook op dezelfde plek als waar ik heen wilde. Nadat we elkaar beter leerde kennen bleek het geen stel te zijn, maar broer en zus. Ze stelde voor om een chalet te delen met zijn drieën en dat was natuurlijk super!

De volgende dag gingen zij snorkelen en ik had er niet zo veel zin in dus ging heerlijk chillen op het strand. Daar raakte ik aan de praat met 2 meidenuit Nederland. Het leek hun een leuk idee om een kano te huren en vervolgens te gaan snorkelen. Vooruit dan maar! Niet wetende dat er alleen 2 pers kano's waren en ik dus met alle bagage alleen in een kano zat. Had al verteld dat ik een sportleraar was, dus kon me niet laten kennen. Later kwam ik er trouwens achter dat het een stel was;). We gingen naar 'sharkpoint', maar de haaien hadden waarschijnlijk even een pauze. Helaas geen haai gezien, maar wel weer een gezellige middag. In de avond nog even beachvolleybal gespeeld met een paar Fransen, Noren en locals.
Op tijd naar bed, want de volgende dag ging ik weer duiken.

Rond 9.30 uur had ik met de divemaster afgesproken. Er stond op dat moment al een groepje klaar om te vertrekken, maar nergens was mijn divemaster te bekennen. De divemaster van dat groepje vroeg of ik nu mee wilde of niet en op het laatste moment ben ik daar maar bij in gesprongen. Op dat moment had nog niemand gevraagd of ik een zwemdiploma had, laat staan of ik wel is gedoken had. 10 minuten later lag im in het water met een duikfles op mij rug en nog steeds niemand die wist of ik kon duiken. Zeer vreemd dus allemaal. Helaas vielen de 2 duiken ook erg tegen. De stroming was veel te hard en het zicht was hooguit 3 meter.
Ik vond 190 ringgits (45 euro) voor 2 duiken dus ook veel te veel en met een beetje praten was 160 ringgits dan ook wel goed.

In de middag gingen we de jungle in. Samen met broer en zus uit Noorwegen en 3 Franse gingen we op zoek naar apen. Na een redelijk zware tocht kwamen we aan op Monkeybeach. Helaas op dat moment nog geen aap gezien, maar alleen wat kleine diertjes. Aangezien het begon te regenen namen we de taxiboot terug en ja hoor, op de terugweg zagen we dan toch de aapjes.

Op Salangbeach is ook een onbewoond guesthouse. Jaren geleden zijn ze gestart met bouwen en nadat alles klaar was kregen ze geen vergunning, want het was te stijl en dus te gevaarlijk. Op dit moment wonen er dus alleen apen in. Dat wil ik natuurlijk zien en met broer en zus uit Noorwegen gingen we op onderzoek. Op de foto's zien jullie in de bergen bruine chaletjes en daar wonen dus de apen. Na een beste klimtocht werden we inderdaad welkom geheten door de apen. Ze waren niet echt blij met onze aanweigheid, want ze gooide met van alles naar ons. Tijd om terug te keren dus.

Nog 2 dagen op het eiland en dan weer terug naar Singapore, om daar het vliegtuig naar Jakarta te nemen.

Benieuwd wat Indonesië mij gaat brengen......

De collega's die dit lezen wens ik een heel fijn schooljaar toe en super leuk de berichtjes die ik af en toe krijg van jullie. Geniet van jullie laatste vrije weekend voordat het mooie leven weer begint, dan geniet ik nog wel van de rest van de vrije dagen en dit mooie leven!

P.s. wifi is weer zeer slecht, dus de fotos druppelen langzaam binnen.

  • 16 Augustus 2014 - 08:42

    Margriet :

    Leuk om je verslag ff te lezen. Wat n belevenissen! Schitterend dat je dit kan doen en doet... Have fun! Groet Margriet

  • 16 Augustus 2014 - 09:41

    Marjan:

    Wat ben je toch met een mooi jaar bezig Robin,zoveel zien en beleven! geniet er van en wij gaan maandag fris van start met de personeelsdag!groetjes Marjan x

  • 16 Augustus 2014 - 10:19

    Tal:

    Rob! Zet m op in je eentje en sterkte voor iedereen die je onderweg tegen komt ;)
    Tot nu toe heb je al veel gezien, maar jij trapt echt overal in he. Makkelijke prooi.
    Geniet van je reis. X van ons 3

  • 16 Augustus 2014 - 22:30

    Rikus:

    Hoi Robin , het ziet er allemaal heel mooi uit en ik herken er veel van waar jij komt. Vooral het heerlijke klimaat en de vriendelijke mensen. Geniet er van. Groet Rikus

  • 17 Augustus 2014 - 17:00

    Richard:

    Prachtig reisverslag en ik wens je nog veel leuke reismaatjes toe.mvg.Richard.

  • 19 Augustus 2014 - 11:10

    Joyce:

    Robin, succes zonder Rob. Maar zo te lezen gaat dat heus wel lukken!
    Have fun! X

  • 19 Augustus 2014 - 11:15

    Dave:

    Ik vraag me dan af hoe kwam jij er achter dat die twee vriendinnen een stelletje zijn:/

  • 20 Augustus 2014 - 10:46

    Zonnebloem:

    Bauert....

    Jij maar hopen op een trio !. Jammer Joh. Ouwe rammer

  • 24 Augustus 2014 - 14:30

    Afke:

    Hey Robin,
    Wat super gaaf om te lezen wat je zoal meemaakt. Een hele hoop avonturen. Succes en geniet ervan, Robin!
    Tot gauw! Een groetje van Afke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 28182

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: