Advanced openwater rijker! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Advanced openwater rijker! - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Advanced openwater rijker!

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Juli 2014 | Thailand, Ko Samui

Hopppaa! Rob en ik hebben onze advanced binnen. We mogen nu in plaats van 18 meter diep nu 30 meter diep!

Zondag hadden we in de ochtend onze eerste 2 duiken. We moesten weer allerlei trucjes onder water doen. Op een gegeven moment keken we omhoog en was het zwart van de vissen, Hoe vet! Daarna een navigatieduik. We kregen allebei een kompas om en moesten de weg terug naar de boot vinden. Rob leek wel een wijf! Met een tomtom onder water zou die nog niet eens in de buurt komen! Dus een stuk terug zwemmen naar de boot en uiteraard tegen de stroom in. Rond half 8 hadden we nog een nachtduik, Super tof! We kregen een zaklamp mee en gaan. Onwijs mooie dingen gezien, maar helaas nog steeds geen schildpad!

Bij terugkomst eerst nog even rustig aan gedaan bij onze bungalow. Om 2.00 snachts was de finale namelijk! Daarvoor op advies van Chantal aan de padthai gegaan, want dat vond ik zeker lekker! Nou Tal, ik ben 3 dagen er ziek van geweest! ;) Zelfs de 2e helft van de finale doorgebracht op de wc! De rest bespaar ik jullie!

Gelukkig hadden we de volgende dag een dagje vrij van duiken. Kon mooi uitzieken dus. Even de boot en hotel geregeld in Ko Samui. Dat is onze volgende bestemming. Vroeg te bed, want de volgende ochtend ging de wekker weer om 6.00! Pf wat nou vakantie? Nog nooit zovaak zo vroeg me bed uit gemoeten!

De laatste 2 duiken voor onze advanced. Een diepzeeduik en een duik naar een wrak. Van Nemo's tot aan baracuda's, maar nog steeds geen schildpad... helaas, we moeten in Bali toch weer gaan duiken dus!

Uitchecken en op naar Ko Samui! Helaas was ik zo slim om 2000 baht op mijn geheime plek te verstoppen in de bungalow, maar vergeten te pakken. Snel terug, maar de schoonmakers maken echt goed schoon, zelfs bij mijn geheime verstopplek. Toch nog even vragen bij de receptie en ja hoor, de 4 schoonmakers moesten komen en 1 toverde het uit haar zak. Wat een eerlijkheid!

Dit keer gingen we met een grote catamaran naar het volgende eiland, reispillen in en nergens last van. Rond uur of 10 in de avond kwamen we aan bij ons hotel. Voor 6 euro per nacht met "prive" strandje, zwembad, airco, schone handdoeken etc! Vakantietijd!

Volgende dag heerlijk op het strand gelegen, in het zwembad gelegen en even door het stadje gelopen. Taxi geregeld voor die avond, want we gaan naar een Thais box gevecht kijken. Maar daarvoor eerst even langs de kapper, want die paar snor en baardhaartjes die ik na 11 dagen had moesten er toch af! En dat voor 3 euro inclusief een hoofdmassage!

Rond 18.30 stond de taxi klaar en gingen we naar het stadion toe. De eerste 2 gevechten waren redelijk saai, maar het 3e gevecht ging er hard aan toe. En wat een sfeer. De Thaise aanhang ging helemaal uit hun dak!

De volgende dag hadden we een scooter gehuurd. Niks voor mij nee inderdaad, dus ik ging achterop bij Rob!;) Even een toeristisch rondje gemaakt. Naar de Big Buddha, ag ja hoort er bij. Daarna nog op een schooltje gekeken. De kinderen vonden het interessant genoeg. Vervolgens nog naar Fishermanvillage, een klein vissersdorpje, en daarna door naar de watervallen. Helaas zagen we het bordje "niet omhoog klimmen" pas op het einde en uiteraard moesten wij omhoog. Op onze slippers gingen wij de 80 meter hoge waterval beklimmen. Een slipper van Rob armer, maaaaaar 100 muggenbulten en een ervaring rijker kwamen we weer heelhuids beneden.

In de avond nog even het stadje in geweest van Lamui. Even een ladyboy show meegepakt en daarna nog een drankje gedaan met 2 gasten uit Nederland.

De volgende morgen heerlijk uitgeslapen en alleen een duik genomen in het zwembad, wat gekaart, een bus+boot ticket geregeld naar Phuket en een guesthouse geboekt......

Het plan is om via Phuket naar Phiphi, naar Ko Lanta richting Bali te gaan, maar hoe we daar gaan komen..... geen idee nog!



  • 18 Juli 2014 - 18:25

    Tal:

    Neeeeee dat meen je niet!! Dan is er iets niet goed gegaan.
    Wij hebben dat zoveel gegeten.
    Enne.. wat voor reispillen??
    Succes!! X

  • 18 Juli 2014 - 18:40

    Robin Brouwer:

    Haha in Phuket probeer ik het nog wel een keer... uhm, de gele pilletjes?
    En me geluid staat nog steeds aan van me tel!;) ik wacht af Tal!

    Oke, leuk! Ga ik volgen en veel plezier op vakantie! Groetjes!

  • 18 Juli 2014 - 19:45

    Teus:

    Spannend ,wil niet zeggen ik val van de stoel maar wees toch je zwemlerares dankbaar dat je nu zoveel kan zien van onbekende dingen die ongelofelijk mooi zijn.
    Fijn en gezellig verslag blijf zo doorgaan dan heb ik ook iets van vakantie.
    groetjes en ik hoop dat jullie Bali gezond en heel halen.

  • 18 Juli 2014 - 20:15

    De Zonnebloem :

    Bauert en eten, het blijft een haat liefde verhouding..

  • 18 Juli 2014 - 21:55

    Lia:

    Weer een leuk verslag. En prachtig dat jullie zo genieten. Op phuket ook even de Big Budha gaan bekijken. Erg mooi. Groetjes ook aan Rob.

  • 19 Juli 2014 - 10:28

    Piet Doesburg:

    Mooie verhalen mannen. De gymzaal stond vol met tafeltjes en stoeltjes? Geniet van jullie avontuur. Have fun.

  • 20 Juli 2014 - 22:07

    Astrid:

    Super genieten van je Reisverslagen Robin .
    Top wat je nu al meegemaakt heb.

  • 16 Augustus 2014 - 22:43

    Guusta Stevens:

    hey Robin, Super leuk om je zo te volgen, wij zijn ook in Pucket geweest, dit maakt het extra leuk.
    Geniet van je reis en wij blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 28126

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: