Bangkok en Ko Toa - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Bangkok en Ko Toa - Reisverslag uit Ko Tao, Thailand van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Bangkok en Ko Toa

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Juli 2014 | Thailand, Ko Tao

Dag mama, dag papa en broertjes en zusje! Bijna allemaal kwamen ze me uitzwaaien! Met nog een kater van de dag ervoor stapte Rob (voor de leerlingen lees: mnr de Decker) en ik het vliegtuig in. Ik mocht tussen 2 thaise mensen inzitten en Rob zat 6 stoelen achter me. Een niet zo gezellige vlucht dus.

Rond 8.00 waren we op ko soan road, waar ons hotel ook was. We konden pas om 12 uur het hotel in, dus mochten nog even 4 uurtjes bangkok verkennen. Gelukkig waren we niet moe.......

Smiddags toch maar ons bed in gedoken tot een uur of 17.00. Even wat gegeten en gedronken en rond 2.00 lagen we dan eindelijk.

De tweede dag was onze eerste kleine oplichting een feit. Tuktuks niet te vetrouwen. Heenweg naar chinatown hebben we voor 100 baht = 2,30€ weten af te dingen, althans dachten wij. De terug naar ons hotel vroeg de tuktuk 100 baht minder dan dat we op de heenweg betaalde... ag zo gaat het hier.....

Verder was chinatown mooi om te zien. Veel lokaalvoedsel, maar nog niet voor mij. Ik vertrouw het nog niet!;)

Rond half 4 de bus naar Ko Toa. Het duikresort! De reis duurde 11 uur met de bus en daarna nog 2 uur met de boot. En dat hebben we geweten. 11 uur lang in een pislucht gezeten en vervolgens in de boot het toch niet meer houden. Rennend naar buiten over de railing en de rest laat ik aan jullie verbeelding over.

Bij aankomst gelijk me bed in gedoken. Savonds wat gegeten en gedronken en dui-bra gekeken. Wat een gekkenhuis!

Volgende dag begon mijn duikcursus voor mijn openwater padi! Deze dag was het alleen video kijken. De volgende dag was het om 9.30 in de pool! Terwijl Nl deze nacht moest spelen. Ze spelen hier om 3.00 in de nacht. De volgende dag was ik natuurlijk niet te genieten.

Om 9.30 doken we de pool in. Tot een uur of 15.00 en van 15.00 tot 19.30 nog 2 videos en het examen. Wat een dag, MAAR met 88% gehaald!

In de avond moest het er dan toch van komen. We hadden 3 meiden uit Rotterdam ontmoet. Heerlijk dat accent! En we gingen thais eten... ik zei er nog bij "not to spicy". Zweten dat ik deed! Maar de smaak was oke!

Volgende dag had Rob een fundive geboekt en ging dus mee de zee in. Wat was het mooi zeg. Zoveel gezien... de twijfel over de advanced open water begon gelijk. Verschil is dat je met je advanced tot 30 meter mag en openwater tot 18 meter! Maar ik moet nog een dag en kan daarna beslissen.
Savonds bij de mexicaan aan de spareribs gezeten... wat een afgang! Dan waardeer je toch de spareribs van de Aldi. Zonder de botten erin kon je er nog steeds iemand mee doodgooien...

Volgende dag 12 juli, de laatste 2 duiken voor me open water padi en wat een vissen en omgeving zeg. Een hele andere wereld! Maar ik heb hem hoor! Op naar mijn advanced! Zondag starten Rob en ik daar samen aan en blijven tot dinsdag op Ko Toa en reizen daarna door naar wie weet waarheen??


  • 12 Juli 2014 - 10:57

    Gertjan:

    Fantastisch, 1 week onderweg en nu al prachtige ervaringen gehad(en ook mindere)
    Ga zo door.

  • 12 Juli 2014 - 15:35

    Piet D:

    De vlucht dat was jammer. De rest klonk goed. Bij de spareribs hoor ik niet over hele goeie uit Wieringerwerf????
    Veel plezier met jullie advanced brevet bij het duiken. Have fun.

  • 12 Juli 2014 - 21:07

    Channe:

    Groetjes vanaf Lesbos!! Ook hier zijn leuke en mooie visjes te zien met onze snorkel op ;)
    Leuk je verhaal te lezen, hopelijk gaan jullie een mooie tijd tegemoet!!
    Veel plezier!!

  • 12 Juli 2014 - 21:31

    Treus:

    Hallo Robin en Rob (waarschijnlijk heeft Robin wel iets over mij gezegd)
    Je fijne bericht over je belevenissen gelezen was wel even moeilijk maar jouw lessen (tussen twee vingers groter maken heeft wel geholpen)
    Hoe gaat het met het Engels ,je zit in het toeristisch gedeelte dus zullen er wel veel Engels spreken.
    Was er veel koraal met vissen , als at zo is heb je nu een idee waarom ik altijd zeg dat ik dat op Bonaire nog eens mee wil maken.
    Gaat het geld er snel door?
    Dis alles gelezen en getypt zonder bril ,soms wel even focussen want het is zeer klein maar het lukt zonder b ril steeds beter, in het begin had ik vaak het vergrootglas er nog bij maar ook dat is voor;lopig over.
    Wens jullie veel plezier en kijk uit niet alleen de diep[te in maar met een buddy.
    Groeten en tot de volgende keer Opa

  • 12 Juli 2014 - 22:58

    De Zonnebloem:

    Bauert en eten, het blijft een haat liefde verhouding!

  • 13 Juli 2014 - 06:27

    Zonnenbloem:

    Mis je ons al bauert !

  • 13 Juli 2014 - 13:28

    Margot:

    Hey Jommes,
    Wat leuk die foto's met poppetje! Volgens mij heeft hij het ook prima naar zijn zin (of is het een zij?)
    Ga door met genieten en verslagen/foto's sturen!!!
    Vind ik leuk!
    Groet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 531
Totaal aantal bezoekers 28178

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: