Ozzie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu Ozzie! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin Brouwer - WaarBenJij.nu

Ozzie!

Blijf op de hoogte en volg Robin

31 Oktober 2014 | Australië, Adelaide

Dan is het eindelijk zover! Van kleins af aan al geroepen "ik ga naar Australië".

Van te voren goed geïnformeerd over de grens controle. Zelfs de kleinste zandkorrel moest van me schoenen.
Ik mijn schoenen poetsen en zenuwachtig zijn want mijn schoenen in mijn backpack vergeten schoon te maken. Bij aankomst vriendelijk welkom geheten en veel plezier gewenst. Wat nou strenge controle? Dankjewel Dick voor de tips!;)

Het eerste verschil tussen Nederland en Australië kwam al gauw tevoorschijn. Bij het instappen in de bus werd mij een hele goede morgen gewenst en of alles goed ging. "Goodmorning my dear, how is your day darling?" Is weer is anders dan de meeste buschauffeurs in Nederland.

Helaas wel een verkeerd hostel uitgekozen voor de eerste 2 dagen. Schoon was het gelukkig wel, alleen de mensen die daar sliepen waren geen backpackers maar lang-termijn werkers. Erg gezellige sfeer hing er dus niet. De eerste 2 dagen mooi in de stad rond gehangen en bij het boodschappen doen kwam verschil nummer 2 al tevoorschijn. Bij de kassa aangekomen word ik weer aangesproken met: "hi, how are you darling?". Zelfs het inpakken van me tas doet de kassiere en dat gaat op een zorgvuldige wijze. Puntje voor Nederland om aan te werken.

De volgende dag had ik afgesproken met de familie Pietersma. Zij is de zus van mijn kapster en nadat zij gehoord had dat ik naar Australië ging vond zij het prima als ik even langs kwam. Zij met haar man en 2 dochters zijn 7 jaar geleden naar Adelaide verhuist.
We hadden afgesproken bij het 'war memorial', maar nadat ik had opgezocht waar het was bleken er meerdere in de stad te staan en stond ik natuurlijk bij de verkeerde te wachten. Aangezien ik nog steeds geen mobiel had was het dus zoeken naar een vrouw die op mijn kapster lijkt. Met een backpack op me rug en een zon die maar warmer werd vond ik haar na 20 minuten zoeken. Vervolgens hebben we heerlijk op het strand geluncht en zijn daarna naar het huis van de familie Pietersma gereden.

Een onwijs gezellig en gastvrij gezin. De 2 meiden, Robin (dus toch een meisjesnaam) van 18 en Ashley van 21 wilde mij vrijdag al meenemen voor een avondje uit en ook in het weekend stelden ze voor om met het hele gezin naar het nationaal park te gaan en te gaan kajakken in een rivier waar ook dolfijnen zwemmen.

Nadat ik inderdaad van het uitgaansleven had genoten, biertje was hier helaas geen euro meer maar verder wel een gezellige nacht gehad, gingen we de volgende dag naar een nationaal park. De kangoeroes die om je heen springen was een hele ervaring opzich. Ook een koala vasthouden behoorde tot de mogelijkheden. Je bent toerist of niet!

Ook in de loop van de week heb ik het over mijn vervolg plannen gehad en dat 'the great ocean road' daar ook in voor kwam. Op dat moment zei Ashley dat zij dat ook heel graag wilde en bij mij is 1 plus 1 nog steeds 2!;)

Ashley heeft haar eigen auto en verder helpen Simone en Marcel ons ook met alles wat we maar nodig hebben. Een super start om zo Australië te verkennen. Zaterdag in de morgen vertrekken we en Ashley heeft een week vrij genomen, zodat we er een week over kunnen doen.

Kortom een super gezellige familie en die wil ik ook zeker bedanken voor de eerste anderhalve week.

Wordt vervolgd........

  • 31 Oktober 2014 - 07:37

    Shirley Goslinga:

    Hai Robin,
    Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad, bij mijn zus! Veel plezier met Ashley om the road! Je haar is iig lekker kort, staat je goed! Have à lot of fun!

  • 31 Oktober 2014 - 08:55

    Tal En Dirk :

    Rob wauw!! Je reis is fantastisch. Koala beren lijken met zo tof in het echt
    Word nu wel tijd voor een telefoon. Kan ik weer eens appen en de reden laten zien
    Waarom jij vooral daar zit en wij (nou vooral ik) hier.

    Succes en kus van hier

  • 31 Oktober 2014 - 09:44

    Dck:

    leuk stukje Rob en wat heb je weer een geluk!!!
    Veel plezier nog en regel ff rap een nieuwe telefoon, baas

  • 31 Oktober 2014 - 10:12

    Teus:

    Begint erop t lijken dat ik een gelukskind in de fam. heb.
    Goed je moet er ook zelf aan werken maar net gearriveerd en dan al weer een mooie (hoop ik) autotocht onder leiding van een gezellige mooie en charmante gids.
    Heb gisteren donderdag 30-10 betere foto's gehad van je Moeder dan erop de site staan wel delfde hoor .
    Bijna te mooi om waar te zijn waar blijft het geploeter en geloop om je staande te houden in den vreemde.
    Hoop wel natuurlijk dat het zo mag blijven ploeteren kan later altijd nog.
    Gisteravond net een programma gezien op de tv over Australië van de bioloog en wilde dieren kenner
    Freek Vonk is o.a een kangeroe naar hem vernoemd .
    De kangeroe 's die op een groot golfterrein leven ,weet even niet meer bij welke grote stad.
    Je gaat wel de goede kanten op het v.w.b. het weer zoals ik vaak lees en op de Tv soms zie wordt het daar zomer met forse hoge temp dus kan je nog bruiner worden dan er nu op de foto's te zien is.
    Uiteraard geen denken aan een school te zoeken om wat aan je algemene ontwikkeling te doen.
    Zijn toch wel vrouwelijke kassiere's die jouw darling noemen of is ieder darling?
    In ieder geval leuk weer wat van je te horen en dat het zo uitstekend gaat nog fijner .
    Groeten en veel plezier


  • 31 Oktober 2014 - 20:48

    Piet D:

    Hey Robin, weer een mooi artikel hoor. Lekker dat je nu in Australië zit.
    Lijk je nu zo klein?????

    have fun.

  • 03 November 2014 - 15:16

    Dames Van De Administratie:

    Hey Robin!!
    Bedankt voor je lieve kaart. Hij pronkt aan onze wand, hoor.
    En we missen je hier enorm en we genieten met je mee.

    Dikke kus van je dames van de administratie........

  • 03 November 2014 - 16:08

    Teus:

    Hallo Robin,
    nog niet gehoord dat er een telefonisch app verkeer kan plaatsvinden dus hier nog iets van DWOW.
    Tegen Dirkshorn uitslag 2-1 10 minuten voor het einde werd het 2-1 en Mark Pauli :
    "het was een ongelukkige wedstrijd. We missen steeds dat beetje geluk".
    De doelpunten maker bij DWOW Joop groot die een ronddedansje maakte omdat het eiondelijk een keer gelukt is zijn ploeg op vorosprong te zetten.
    Maar hij miste ook de kans om een tweede te maken.
    Groeten

  • 05 November 2014 - 11:49

    Yasmin:

    Wauw Rob!! Super verslag weer.
    Geniet lekker van alles om je heen en vooral van het weer :p. Het jaar is zo om :-(

    Liefs,
    Yas

  • 10 November 2014 - 16:16

    Teus:

    3de van onderen dus alle leed is geleden , een dikke hoera stemming .
    We ,DWOW ,gaat door met de tovenaar De Vries want we hebben te goede spelers om onderaan te staan.
    Ik en misschien jij ook wachten maar af.
    groeten.

  • 10 November 2014 - 16:16

    Teus:

    3de van onderen dus alle leed is geleden , een dikke hoera stemming .
    We ,DWOW ,gaat door met de tovenaar De Vries want we hebben te goede spelers om onderaan te staan.
    Ik en misschien jij ook wachten maar af.
    groeten.

  • 17 November 2014 - 17:53

    J Pietersma:

    Leuk dat je naar je zin hebt bij zoon en zijn gezin!

  • 18 November 2014 - 09:11

    Robin Brouwer:

    Zo tof de reacties! Geen idee of jullie trouwens ook het antwoord lezen op jullie vraagjes?;)

    Haha de meiden waren inderdaad pittig groot Piet en ze moesten perce hakken aan.
    Thanks yas! Hoe is het met jou en je gezinnetje?
    Haha leuk dames! Super leuk berichtje!

    en thanks Shirley voor de onwijs goede tip om daar langs te gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Vanaf 5-7-2014 ga ik een wereldreis maken. Ik ben van plan om eerst Azië te verkennen. Vervolgens wil ik door naar Australië. Daar ga ik via Melbourne naar Cairns. Vervolgens door naar Nieuw-Zeeland. Daarna richting Amerika, waar ik eerst nog een tussenstop op Hawaii en/of de Fiji eilanden maak. Om vervolgens via Los Angeles naar Las Vegas naar San Fransisco en uiteindelijk naar New York te gaan. Dit is in grote lijnen mijn planning. Hier kan natuurlijk van alles nog aan veranderen. Ik heb hier een jaar voor uitgetrokken.

Actief sinds 27 Juni 2014
Verslag gelezen: 1037
Totaal aantal bezoekers 28177

Voorgaande reizen:

05 Juli 2014 - 04 Juli 2015

Wereldreis!

Landen bezocht: